Cheers mate! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Linda - WaarBenJij.nu Cheers mate! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Linda - WaarBenJij.nu

Cheers mate!

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 Maart 2014 | Australië, Byron Bay

Hi mate,

Wauw wat vliegt de tijd! Ik denk dat de fam thuis het daar niet helemaal mee eens is, maar voor mij zijn de maanden echt voorbij gevlogen. Inmiddels ben ik al weer op veel plekken geweest en ben ik mn weg richting Sydney aan het maken.

Nadat ik heb genoten op Magnetic Island ben ik naar Airlie beach vertrokken. De plek om naar Whitsundays te gaan, een eilandengroep dichtbij de kust waar je een van de mooiste stranden ter wereld kan zien: Whiteheaven beach. Maar eerst heb ik een paar dagen onwijs gezellig gechillt in Airlie beach met een leuke groep backpackers. En daarna ben ik twee dagen wezen zeilen met een groep van 12 man. Het was niet de meest geweldige groep, wat jammer was, maar heb het alsnog erg naar mn zin gehad. Vooral na de nodige zeeziek pillen, want we hadden erg heftig weer. Er hing namelijk ergens voor de kust een cycloon te wachten om land te raken, niet een enorm relaxt idee maar het was veilig genoeg om alsnog de trip door te laten gaan. En het was ook wel avontuurlijk om de zeilboot echt van links naar rechts te zien gaan haha. De eerste dag zijn we naar Whiteheaven beach gegaan wat echt onbeschrijflijk mooi was. Het zand is super wit en het voelt alsof je in de krakende verse sneeuw loopt. Fantastisch! En we hadden geluk dat het niet regende op de eerste dag. S'avonds lekker op de boot gegeten, geborreld en genoten van de sterrenhemel incl melkweg. Dag 2 was helaas regenachtig en wat meer stormachtig, maar als je aan het snorkelen bent heb je daar weinig last van. Dus hop in onze uber charmante 'stingersuits' (om je te beschermen voor de jellyfish) en opzoek naar nemo's en andere te gekke vissen. Rondom de boot zwommen een heleboel batfish en daar heb ik ook mee gezwommen wat tof was, want ze waren best groot :) De rest van de middag was het tegen de wind in vechten om terug te zeilen naar Airlie beach. Een toffe trip, maar de volgende keer is het fijn als het iets beter weer is ;)

Na Airlie beach ben ik naar Agnes water/ Town of 1770 vertrokken. Dit is de eerste plek waar je mag surfen en waar het jellyfish 'vrij' is. Ik wilde het toch wel graag een keertje proberen, maar dacht niet echt dat het een optie zou zijn vanwege mn lenzen. Uiteindelijk toch geprobeert en met knalrode oogjes heb ik enorm genoten! Echt super tof en het ging nog best goed ook. Natuurlijk lekker fanatiek de volgende dag weer geprobeert, maar de golven waren heel sterk en het was moeilijk. Ging niet zo goed haha. Na een aantal fikse blauwe plekken erbij, wacht ik nu even met mn volgende surfdag ;)

De volgende bestemming was Rainbow Beach waar ik naar Fraser Island ben vertrokken voor 3 dagen. Wauw wat was dit te gek! Fraser is het grootste zandeiland ter wereld en alle wegen waren alleen te doen met een 4x4. Ik was met 20 anderen in een groep en hebben het hele eiland rond getourd. We sliepen op de camping tussen de dingo's en hebben overdag mooie plekken bezocht en in de avonden lekker gegeten en gefeest. Fraser is echt een van de tofste plekken van Aussie! Na dit zand avontuur was ik blij om naar Noosa te gaan, een onwijs leuk stadje waar ik goeie verhalen over had gehoord. Hier ben ik samen naar toe gegaan met twee Duitse meiden en een jongen. Helaas waren de golven te hoog en de stroming te sterk om te surfen, maar we zaten hier in een te gek relaxt hostel en alle muren waren roze ;) l like haha. Hier heb ik ook nog een wandeling langs de kust gemaakt van 2,5 uur wat erg mooi was, maar om 8 uur was het al 30 graden dus zweten als een gek! Ik ben daarna met de twee meiden naar Brisbane vertrokken, eindelijk weer een stad! We sliepen bij onze nieuwe Australische vrienden, zoo fijn om weer even een 'eigen' keuken tot je beschikking te hebben :) Had veel wisselende verhalen over Brisbane gehoord, maar ik vond het een super leuke stad. Goed eten, leuke kroegen en een uitstekende plek om te shoppen! Ook zijn we naar de Gallery of Modern Art geweest, waar we oa naar een expositie hebben gezien. Dit is een expositie van 99 replica's van dieren die super mooi zijn weergegeven. Check mn facebook voor foto's :) Hierna hebben we een korte stop gemaakt in Surfers paradise, een mega toeristische plek met enorm veel lelijke gebouwen en waar je niet zozeer komt om te surfen maar vooral om te feesten. Prima voor een korte stop maar we waren hier gauw klaar en zijn snel richting Byron Bay vertrokken.

Il zit nu in Byron bay en vind het hier top, maar helaas regent het hier non stop! Aangezien ik hier mn skydive graag wilde doen, heb ik een week moeten wachten op goed weer, maar in the end l did it!! Waaaaaauw super eng, maar het was fantastisch!

Inmiddels begin ik wel langzaam aan uit te kijken naar eind april om weer naar huis te gaan. Ben denk ik een beetje reismoe aan het worden en begin iedereen steeds meer te missen. Maargoed nog wel even 5 weken enorm genieten! Half april vlieg ik nog 'even' naar Bali voor 10 dagen, gewoon omdat het kan! Super veel zin in :)

Liefs

  • 29 Maart 2014 - 11:39

    Bernadette Tilman:

    Ha Linda,

    Wat een superleuk reisverslag weer! Ik herken je trip maar al te goed. Ben zo'n 20 jaar geleden 6 weken naar Australië geweest en vond het geweldig! Weet zeker dat je Sydney ook te gek zal vinden! En ja dan Bali natuurlijk, daar ben ik best wel een beetje jaloers op! Dat is zo'n mooi eiland met zulke aardige mensen en prachtige natuur. Geniet er van en take care, liefs Bernadette

  • 30 Maart 2014 - 09:49

    Wendy:

    Bali?! Toe maar hoor ;)

  • 30 Maart 2014 - 11:31

    Eva:

    Lin, óók nog een skydive!! Toemaak, te gek zeg. Ja reismoe wordt je ook omdat dan het einde in zicht komt.. Maar probeer je vooral te focussen op daar.. Want je gaat het enorm missen als je weer terug bent! Alles is hier zoals het was.. Geniet dus volop van de laatste weken daar. Op Bali schijn je echt super goed te kunnen duiken, dus hou nog een centje over voor fundives :) dikke kuzz en leuk weer om te lezen Lin. Tot in NL

  • 30 Maart 2014 - 20:09

    Ilse:

    Wat leuk om weer even met je mee te lezen! Geniet er maar van! Liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 3121

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 03 April 2014

Op naar de kiwi's en de aussies!

Landen bezocht: