Van het ene naar het andere ;) - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Linda - WaarBenJij.nu Van het ene naar het andere ;) - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Linda - WaarBenJij.nu

Van het ene naar het andere ;)

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 December 2013 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Hoooi!

Zoals jullie misschien wel hebben gemerkt is er iets mis gegaan met mijn vorige blog. Inmiddels is het half december en heb ik veel meegemaakt op de ranch, maar ook daarbuiten!

Een aantal weken geleden heb ik mogen meemaken hoe schapen worden geschoren. Een bijzonder proces om te zien hoe de grote schapen in de meest onhandige posities neergelegd worden zodat je ze makkelijk kan scheren. Ja de kiwi's doen graag alles zelf en zo is er ook een week later een ram afgemaakt. Gelukkig hoefde ik daar geen getuige van te zijn en naar de verhalen erna te horen was ik enorm opgelucht dat ik er niets van mee heb gekregen. Wel heb ik geholpen om een gedeelte van de schapen naar de zus van Tina te brengen. We moesten ze dus scheiden en dat opich was al een mooie uitdaging en om ze daarna in de trailer te tillen is helemaal een leuke klus. Zie nu even voor je dat ik een ram (we hebben er drie) in de trailer moet krijgen. Een touw om zijn nek en lopen maar.... En hoe! De ram ging lekker aan de ren en ik erachteraan, wat was ik blij dat niemand een camera bij zich had op dat moment! Hilarisch..Maar met werken op de ranch ontwikkel je ook wel de nodige spierballen dus na 5 min had ik m toch wel echt in de trailer.

De dag dat de ram was afgemaakt is er s'avonds een veulentje geboren en daar was ik wel getuigen van, wat bijzonder zeg! Ook hebben we een kalfje gekregen van twee weken oud die anders afgemaakt zou worden. Hij krijgt drie keer per dag de fles en hij heet Van Gogh omdat het arme ding maar 1 oortje heeft. Ik vind veulentjes schattig, maar dit beestje is toch wel het schattigste ding ever! We hebben hem zelfs leren springen over balken en komt aangerend als hij ons ziet, zo zoet. Doordeweeks ben ik verder regelmatig bij de arena geweest om bezig te zijn met de paarden, maar echt de paarden trainen kwam er iedere keer niet van. Ook bleef ik regelmatig thuis oppassen, iets wat niet heel goed is voor de motivatie. Maargoed alles voor ene leerzame Parelli momentje ;-)

Aangezien ik inmiddels ook als een echte Kiwi door het ruige Nieuw-Zeelandse heuvellandschap scheur, maakt dat het wel makkelijker om af en toe het huis te ontvluchten en ineens heel erg blij te zijn met telefoon service en zelfs internet op je mobiel.Voor de dingen die in Utrecht zo normaal zijn, zoals bereik en internet, moet je er nu opeens veel moeite voor doen of zijn dingen soms helemaal niet mogelijk. Het zijn dat soort momentjes waarop ik besef dat ik heel blij ben dat ik in de stad woon en dat er zoveel geregeld wordt voor je! :P We zijn af en toe Tuakau in geweest, een schattig dorpje waar je vooral veel eten kan halen en waar wij dus zorgvuldig onze chocoladerepen kopen. Ook hebben we een avondje een keer bij de Indiase afhaal eten gescoord en hadden we een meiden avond met lekker eten en wijn, heerlijk. We doen ook regelmatig s'avonds spelletjes!

In november ben ik ook nog een weekend met mijn nicht Loes op pad gegaan om de toerist uit te hangen. Clara wilde graag ook een aantal dagen weg van de ranch en is gezellig mee gegaan. We hebben in vier dagen veel gedaan en gezien en wat was het genieten zeg. Van geysers bekijken en lekker eten tot een waterval wandeltocht en raften! Als hoogtepunt hebben we de Tongariro crossing gelopen, een vulkaantocht van 20 km met de meest geweldige uitzichten. Het was een pittige tocht van 6,5 uur met 0 graden en een enorme wind, maar wauw wat was het de moeite waard. Aan alle pret komt natuurlijk een einde en op de maandag moesten Clara en ik weer terug naar de ranch. Tijdens deze dagen heb ik ook even kunnen bedenken of ik het wel echt zo geweldig heb op de ranch en dat was toch niet helemaal het geval. Ik kwam met een duidelijk doel en dat is meer leren over Parelli en de kans krijgen om te werken met veel verschillende paarden. Na een gesprek gehad te hebben met Tina bleek dat zij op dit moment niet meer kan doen dan ze nu doet en dat is niet voldoende voor mij, helaas maar op naar een volgend avontuur!!

Op dit moment zit ik op het schiereiland Coromandel en ben ik net een paar dagen in Auckland geweest. Een mooie modern stad met veel natuur en architectuur. De stad is niet heel groot en goed te lopen. Ik heb hier onder andere de Mount Eden beklommen met een geweldig uitzicht over de stad en ben de Art gallery ingedoken. De plek waar ik nu zit is geweldig. Aan het strand in een leuk stadje. Gisteren heb ik met drie Duitsers en een Japanse een auto gehuurd en zijn we op veel verschillende stranden geweest. We zijn begonnen met het hot water beach. Gloeiend heet water en daarna afkoelen in de zee, heerlijk. Daarna zijn we naar de andere kant van het schiereiland gereden en daar lekker gelunched. Vervolgens doorgereden naar een van de mooiste stranden ter wereld. Hiervoor moest je wel eerst door een rivier (tassen op je hoofd en hopen dat je niet valt!) en vervolgens over een enorme rotspartij op de slippertjes en dwars door wat rimboe maar ach dan heb je ook wat. Het was echt geweldig :) Nu vandaag een relaxt (strand)dagje en morgen op naar de volgende plek!

Vanaf woensdag of donderdag ga ik aan de slag op een andere ranch waar ze ook wat aan Parelli doen dus ben benieuwd, ik heb er zin in.

Liefs

  • 13 December 2013 - 09:52

    Paul:

    He Linda,

    Leuk dat je die foto's er bij heb staan, vooral die van die springende van Gogh is geweldig! Je bent nu wel een volleerde backpacker aan het worden of niet soms? Nog steeds met die te zware rugzak? Spannend waar je nu weer terecht gaat gekomen , maar absoluut verstandig dat je de knoop bij Tina hebt doorgehakt. Hou ons op de hoogte, groetjes

  • 17 December 2013 - 13:50

    Astrid Stiekema:

    Lieve Linda.
    Heb net je blog ontdekt over je spannende reis. zo te lezen is er al veel gebeurd zeg! Ik vind je een super stoere vrouw! Ik zal de komende tijd je gebeurtenissen volgen. Maak lekker veel foto's zodat wij een goede indruk kunnen krijgen van dat mooie land.
    Liefs van : Jack, Astrid, Marten , Bram en Noor

  • 17 December 2013 - 20:33

    Linda :

    Hi Astrid, leuk dat jullie mijn blog lezen :) ik zal veel foto's blijven maken haha. Liefs!

  • 21 December 2013 - 13:09

    Wendy:

    Nou ik heb 'm gelezen hoor haha! Nu ben ik weer op de hoogte ;) klinkt in ieder geval super leuk allemaal! Geniet maar lekker en ik wacht op het volgende verhaal..

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 3124

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 03 April 2014

Op naar de kiwi's en de aussies!

Landen bezocht: