The end is near! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda - WaarBenJij.nu The end is near! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda - WaarBenJij.nu

The end is near!

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 April 2014 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Nog maar een dag en dan zit mijn reis er al weer op! Echt een gek idee. Zes maanden zijn voorbij gevlogen!

Mijn laatste verslag is geeindigd in Byron Bay en vanaf daar ben ik naar mijn meest favo bestemming van OZ vertrokken: Yamba!
Had er zelf nog nooit van gehoord maar iedereen die er was geweest vond het geweldig en ik ook. Het is een klein dorpje waar niet veel te doen is maar waar veel oud suf pro's wonen vanwege de mooie waves. Jullie kunnen wel raden wat ik dus in Yamba heb gedaan.. ;) de laatste dag heb ik gesurfd en later met een aantal wat verderop de zee ingegaan naar een school dolfijnen. Wauw wat een kippenvel moment weer. 2 meter van mij vandaan, wat zijn het toch magische beesten. Ik had in Yamba wel veel langer kunnen blijven vanwege de relaxte sfeer maar er stond nog een en ander op de planning ;) ik ben na 5 dagen naar Newcastle vertrokken, geen bijzondere stad maar heb daar een wijntour naar de Hunter Valley gemaakt wat erg leuk en lekker was. Hierna ben ik een aantal dagen naar de Blue Mountains geweest om te hiken. Jammer genoeg was het erg koud (16 graden ;)) en regenachtig en had ik een ontstoken wondje op mn voet waardoor ik helaas niet de tochten kon lopen die ik wilde doen, maar heb mij toch een paar dagen prima vermaakt. Op een van de dagen ben ik naar de Jenolan caves geweest waar ik erg onder de indruk van was en ik daar een hele gezellige dag heb gehad met een Nederlandse meid. Dorrith heb ik ook de daarop volgende dagen in Sydney gezien wat erg leuk was. Sydney is een geweldige stad en ben daar een week geweest. Van Bondi beach tot aan de Rocks, ik heb alle hoeken van de stad gezien. Ook hier nog een aantal keer afgesproken met anderen die ik al eerder op mn reis had leren kennen. Jammer genoeg geen strand dagje gehad want het was fris en regenachtig. Echt herstweer! Ben blij dat ik in de lente thuiskom ;)
Maar voordat dat zover was ben ik eerst nog 10 dagen wezen genieten in Indonesie!

Ik ben gevlogen op Denpasar, Bali, en heb daar de twee Finse meiden Ida en Mirva weer gezien die ik in Nieuw Zeeland had ontmoet. De eerste dag was ik helaas grieperig, maar desondanks zijn we toch een wandeling door de stad wezen maken. Wat een andere wereld zeg. Ze kijken je allemaal aan alsof ze nog nooit een blank persoon hebben gezien en op iedere hoek van de straat vind je bakjes met eten en bloemen om een offer aan de goden te brengen en om boze geesten af te weren. In de stad hebben verschillende tempels gezien. Super mooi. Daarna zijn we naar Ubud vertrokken, meer toeristisch maar een leuke plek. Hier zijn we onder andere naar de Olifantengrot (tempel Goa Gajah) geweest en het monkey forest. Hier waren heel veel kleine baby aapjes wat te schattig was! Tijdens onze laatste dag in Ubud zouden de twee zonen van de koning van Ubud gaan trouwen dus het stadje was in rep en roer op de grote dag. Prachtige versieringen! Na daar een kijkje te hebben genomen hebben we op de valreep nog een taxi kunnen nemen naar Padangbai, waar onze boot naar Lombok vertrok. Hier zijn we alleen bedonderd en hebben ze een gemeen geld spelletje met ons gespeeld wat jammer was, maargoed we waren allang blij dat we de boot hadden gehaald. De boottocht duurde 5 uur en het was een bijzondere tocht. Weer een grote school met dolfijnen gezien, maar het was met name bijzonder omdat we met alleen maar locals op de boot zaten en zij nogal onder de indruk van ons waren. Ik ben denk ik op een dag nog nooit zoveel op de foto geweest met onbekenden haha. We zijn een dag op Lombok geweest voordat we naar Gili Trawangan zijn vertrokken. Op Lombok hebben we een rit gemaakt naar de rijstvelden en naar een waterval. We vonden het jammer dat we niet meer tijd hadden, we hadden graag nog veel meer van Lombok willen zien maar hadden ook veel zin om naar Gili te gaan. En wat was het genieten! Geweldige paradijslijke stranden, snorkelen tussen de grote schilpadden, afkoelen in het zwembad bij het hotel, de nodige cocktails genuttigd, iedere dag uit eten en veel gezelligheid. Kortom een paradijs waar ik niet weg wilde! Maar aan alle pret komt een einde en ben na vijf dagen Gili weer richting Sydney vertrokken. En vanaf hier morgen weer richting Amsterdam!

Hoop dat jullie op deze manier een beetje hebben mee kunnen genieten van de geweldige reis die ik heb gemaakt en kijk er naar uit om jullie snel weer te zien!

Veel liefs x

  • 26 April 2014 - 09:34

    Marjo:

    Hoi Lin! Ben het boek" dat nemen ze je nooit meer af" aan het lezen! Zo is dat voor jou ook, na deze prachtige reiservaringen!! Goede thuisreis, en, wat je zelf al zei, de lente is hier begonnen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 3106

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 03 April 2014

Op naar de kiwi's en de aussies!

Landen bezocht: