Bungy - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Linda - WaarBenJij.nu Bungy - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Linda - WaarBenJij.nu

Bungy

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Maart 2014 | Australië, Magnetic Island

Wat is Queenstown een topstad! Zoals in mijn vorige blog stond vermeld, de adrenaline hoofstad van Nieuw Zeeland. Mijn adrenaline trip in Queenstown begon met Paragliden, misschien niet meteen het meest enge, maar aangezien ik toch wat last heb van hoogtevrees vond ik dit een mooie activiteit om mee te beginnen ;-) en het was super. In een geweldige valei ben ik van de berg af gesprongen met mijn buddy en heb ik enorm kunnen genieten van alle mooie uitzichten. Na ook wat ontspanning, drankjes drinken en op het strand liggen heb ik een paar dagen later een berg beklommen wat mij uitzicht gaf over de hele stad. Super weer! Maar omdat ik mezelf had voorgenomen om te gaan bungy jumpen als ik niet bang was met het paragliden, moest ik mij toch aan mijn woord houden en ben ik op maandagochtend naar de Bungy shop gegaan en zat ik 20 minuten later in de bus richting de Kumarau bridge, de eerste commerciele bungy jump brug van NZ. Ik had mijn zenuwen nog redelijk onder controle tot dat ik moest wachten op twee Engelse meiden voor mij die moesten springen. De ene was redelijk kalm, maar de andere was enorm aan het huilen omdat ze zo bang was..En daar betaal je dan dikke dollars voor ;-) Anyway het duurde en duurde maar voordat ik eindelijk aan de beurt was want het Engelse meisje was te bang om te springen en ondertussen begon ik natuurlijk na te denken over mijn eigen jump! Maar na mezelf wat moed ingesproken te hebben stond ik toch zonder (te erge) knikkende knietjes op de riggel. Even twijfelde ik nog of ze mijn benen en alles wel goed hadden vast gemaakt, maar daarna ben ik netjes naar beneden gedoken. En Waaaaaaaauw wat was het eng maar wat te gek om te doen zeg. Een enorme overwinning haha. Na het paragliden en het bungy jumpen was het wel even genoeg met alle adrenaline en heb ik een dagtrip gemaakt op een boot door de Doubtfull Sounds, het fjordengebied van NZ. Ongelooflijk om te zien hoe mooi de natuur hier in NZ, met volop dolfijnen en zeehonden!

Na bijna een week in Queenstown te zijn geweest en veel mensen gezien die ik al eerder had ontmoet ben ik verder gegaan naar Dunedin in het zuid-oosten. Een onwijs leuke stad, maar met minder mooi weer :) Veel regen gehad, maar met het beetje zon wat er was ben ik samen met een meisje dat ik al eerder had ontmoet de stad wezen verkennen en hier heb je onder andere de stijlste straat ter wereld van 19%, best tof om te zien :) Ik ben in Dunedin maar kort gebleven en ben doorgegaan naar Oamaru, een leuk stadje dat bekend staat om haar limestones. Onwijs veel kunst te zien en alles wat je zo'n beetje kan bewonderen is zelfgemaakt door de locals. Op zondag heb ik met een jongen uit Duitsland de hele dag op een Wijn en food festival rondgehangen, een bijzonder relaxte bezigheid haha en s'avonds zijn we pinguins wezen spotten aan zee. Hier heb je namelijk de geel-oog en de blauwe pinguin die aan land komen om te slapen. Je moet wat geduld hebben, maar na een uur zagen we er eindelijk eentje over het strand waggelen. Helaas was hij erg ver weg, maar het is wel hilarisch om ze te zien waggelen. De blauwe pinguin hebben we heel erg in de verte gezien, maar aangezien het donker werd zagen we ze niet echt goed. Terug in het hostel waren er 15 Italianen gearriveerd en was ik de enige die niet bij de groep hoorde. Hilarisch want ik moest uiteraard spaghetti mee eten en kreeg volop wijn in mn theeglas, kortom een leuke avond.

De volgende dag was het mijn verjaardag en heb ik lekker even geskypt met thuis, maar verder was het een vrij 'normale' dag ;) Mn laatste dagen in NZ heb ik in Christchurch gezeten, de stad die nog steeds in puin ligt na de aardbeving van een paar jaar geleden. Deprimerende stad voor mijn gevoel en was blij dat ik nog een dagje 'walvis spotten' had gepland. Geweldig om zulke enorme beesten van zo dichtbij te zien!!

En toen was het al weer tijd voor mn volgende hoofdstuk... Aussie!

De eerste dagen heb ik gerelaxed in Cairns en heb ik een dag doorgebracht op Great Barrier. Ben twee keer wezen duiken en daarnaast snorkelen. Wat is de onderwater wereld fantastisch... Enorm genoten! Naast het duiken ben ik ook een dag naar het Daintree Rainforest gegaan, waar ik onder andere een boottocht heb gemaakt en krokodillen heb gezien. Ook leuk haha.

Ik heb twee dagen gerelaxed in Mission Beach en ben nu op Magnetic Island. Erg relaxt hier en aangezien het echt mega warm is heb ik nog niet veel gedaan :) wel op een koala tour geweest jeeej! Ik heb besloten dat ik er eentje ga stelen en meeneem op de rest van mn trip.

Ok volgens mij ben ik wel weer uitgebreid genoeg geweest!

Liefs x


  • 30 Maart 2014 - 11:24

    Eva:

    Lin, wat maak je veel mee.... Niet te geloven en wat heb je al veel overwinningen behaald.. Van hoogte vrees heb je zeker bijna geen last meer! Zo te horen kan jij de hele wereld aan... Leuk om te lezen krijg enorme zin om ook daar eens een kijkje te gaan nemen, genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 3105

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 03 April 2014

Op naar de kiwi's en de aussies!

Landen bezocht: