Free as a bird - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Linda - WaarBenJij.nu Free as a bird - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Linda - WaarBenJij.nu

Free as a bird

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hoooi,

In de derde week van januari heb ik de farm in Katikati verlaten. Ik heb er enorm genoten van de vele te gekke ritten en de paarden waar ik mee heb gewerkt. In volle galop zonder zadel door het bos of keihard racen op het strand, het was fantastisch en zal de paarden missen.

Mia en ik zijn eerst samen een paar dagen naar Rotorua gegaan, ik was hier al eerder geweest maar wilde hier graag raften op een grade 5 rivier. Maar eerst zijn we samen wezen zip linen. In een native forest hebben we uitleg gekregen over hoe ze het gebied schoon proberen te houden van ratten en vooral de buidelratten want die zijn een probleem in heel NZ. Zo eten ze graag de eieren van de Kiwi op. Tijdens het zip linen ga je van boomtop naar boomtop en het was wel even slikken aan het begin omdat ik toch wat last heb van hoogtevrees! Na een aantal keer wordt het minder eng :) Dwars door de natuur heen roetsjen, onwijs mooi en wat gaaf. De volgende dag was het tijd voor nog meer avontuur, Mia en ik gingen samen raften. Tijdens deze rafttocht ga je van de hoogst commerciele waterval af, van begin tot eind is dat zo'n 7meter. De groep bestond uit Mia en mij en onze twee guides, een prive rit dus haha. Ik heb mezelf tijdens deze rit meerdere malen overtroffen door van een waterval af te zwemmen, in de stroomversnelling te springen en uiteindelijk de 7 meter af te gaan met de raft. Men als ik dat nog een keer kon doen had ik het zo weer gedaan, wat een adrenaline rush! Na dit avontuur zijn we s'avonds wezen badderen in een zwavel bad, t is weer eens wat anders dan een kruidenbadje ;)

Aan alle pret komt een eind en Mia en ik zijn de volgende dag allebei een andere kant op vertrokken, super stoer van een 17 jarige die het allemaal zonder problemen doet! Mijn bus ging richting Taupo en daar heb ik een zeiltocht gedaan naar de ingraveringen op Lake Taupo. De zeiltocht was super, maar van de ingraveringen had ik meer verwacht.

Na Taupo ben ik richting Napier vertrokken, aan de oostkust. De weg er naar toe was geweldig, de hele weg tussen de enorm groene bergen. Heel erg mooi zolang je niet naar de weg zelf kijkt, want in heel NZ lijken de wegen op een dierenkerkhof! :)

Napier is een stadje dat na de aardbeving in 1931 in twee jaar tijd volledig opnieuw is opgebouwd in Art Deco stijl. Een heel mooi stadje met geweldige gebouwen, totaal anders van alle andere plekken die ik tot nu toe heb gezien en ze claimen de grootste Art Deco stad van de wereld te zijn. Hier ben ik een paar dagen gebleven en het gebied hier staat bekend om haar wijnen dus heb ik een geweldige wijntocht gedaan en heb ik onder andere de oudste wijnmakerij van NZ bezocht.

De volgende stad was Wellington, de stad voordat ik met de boot naar het Zuidereiland ben vertrokken. Wat een top stad was dit! Ik heb hier een paar ontzettend leuke dagen gehad met 2 Finse meiden. We zijn wezen stappen met drie Canadese jongens wat onwijs gezellig was. Verder hebben we de hele stad bekeken en ben ik oa naar het Te Papa museum geweest, het grootste museum van NZ. Na een aantal dagen heb ik de boot gepakt naar het Zuidereiland. Wat een geweldige tocht was dit, het was super mooi weer en heb 2 scholen met dolfijnen gezien, super!!

Op het Zuidereiland ben ik begonnen in Nelson, een gezellig stadje met veel muziek op straat. Hier heb ik weer met een van de Finse meiden de dagen doorgebracht en hier zijn we naar het Centre of New Zealand gegaan. Het middelpunt van NZ met een super uitzicht! Ook nog even een dagje strand meegepikt en daarna ben ik alleen verder gegaan naar het Abel Tasman Park. Paradijs op aarde! Hier ben ik wezen zee kayaken en heb ik een boottocht gemaakt, wat een prachtige stranden en natuur.

Na een kort verblijf in het Abel Tasman Park ben ik ri het zuiden vertrokken, Greymouth. Een stad waar ik meer van had verwacht en waar ik eerder ben weggegaan dan ik had gepland :) op naar de bergen!

Franz Josef, een bergdorpje waar goed gefeest kon worden! De weg er naar toe was hilarisch, in ieder mini dorp zwaaide iedereen naar ons en bracht de buschauffeur ook nog even de kranten langs bij de lokale mini markets. Het was allemaal vrij komisch.. In Franz Josef heb ik naast de kroeg ook nog een beetje natuur gezien en heb hier met iemand een tocht van 4 uur gelopen.

En nu zit ik in Wanaka, een klein durpske in de bergen voordat ik voor een paar dagen naar Queenstown ga, de adrenaline hoofdstad van NZ!!

Zoals de kiwi's zeggen: it's all SWEET AS!

X


  • 07 Februari 2014 - 01:28

    Kim:

    Super stoer van het raften man! Lekker genieten schat!!! XX

  • 13 Februari 2014 - 10:12

    Wendy:

    Wow wat vet allemaal lin! Klinkt echt superrrrrr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 3113

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 03 April 2014

Op naar de kiwi's en de aussies!

Landen bezocht: