Katikati - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Linda - WaarBenJij.nu Katikati - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Linda - WaarBenJij.nu

Katikati

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Katikati

Lieve allemaal,

Nadat steeds meer mensen begonnen te zeuren dat ik moest opschieten met mn nieuwe blog, ben ik eindelijk aan de slag gegaan ;)

Mn laatste verslag eindigde op het schiereiland Coromandel. Vanaf daar ben ik naar de Bay of Plenty gegaan en heb ik een nacht geslapen in Tauranga, een havenstadje. Hier kwam ik helaas terecht in een TE smerig hostel, jakkus! Hopelijk blijft het bij 1 hostel voor de rest van de trip. De stad zelf vond ik ook niet heel bijzonder en ben de volgende dag naar het surfersdorpje Mt. Maunganui vertrokken. Hier was het hostel gelukkig wel top en er was veel gezelligheid op straat. Een prachtig strand en voor de surfliefhebber genoeg golven. Jammer genoeg is surfen niet echt aan mij besteed, maar goed zolang ik kan genieten om naar de surfers te kijken hoor je mij niet klagen ;) In hetzelfde hostel zat Nei (het Japanse meisje dat ik eerder had ontmoet) en daar heb ik een paar dagen mee opgetrokken. Het waren vooral een aantal heerlijke dagen aan het strand, lekker eten en heel af en toe wat doen haha. Na deze goddelijke dagen heb ik de bus gepakt naar Katikati, mijn nieuwe woonplaats.

De farm hier is een stuk kleinschaliger dan de farm hiervoor en er zijn in totaal 11 paarden/pony's. De eigenaren, Marianna en Brain zijn erg aardig. Marianna is Nederlandse maar woont al 32 jaar in NZ, ze vindt het heerlijk om Nederlands te kunnen praten haha. In mijn eerste week was ik met nog twee andere meiden, een Duitse en een Amerikaanse maar de Duitse is een week later vertrokken. Gelukkig ook maar want kon haar niet echt uitstaan. Mia, de Amerikaanse uit New Mexico is er nog wel. Een lief meisje van 17 jaar, waar ik gelukkig erg mee kan lachen, maar die nog niet zo heel veel verantwoordelijkheids gevoel heeft en ook niet veel kaas heeft gegeten van hoe je een paard moet opzadelen. Dit was dus even schakelen voor mij op het moment dat ik kinderen les moest geven, maar ook Mia moest controleren. We gaven namelijk in mijn eerste week nog les aan de kinderen, maar sinds de kerst is de zomervakantie begonnen en worden er geen lessen gegeven.

Intussen zijn alle feestdagen weer achter de rug, hopelijk heeft iedereen heerlijke dagen gehad. Hier in NZ vieren ze maar 1 dag kerst en dat bestaat voornamelijk uit de hele middag met elkaar eten, totaal geen problemen mee haha. De dag begon voor ons eigenlijk zoals elke andere dag, oatmeal of cornflakes.... En toen verlangde ik wel even enorm naar huis!! Ook buiten het ontbijt om was het wel gek om het niet met familie te vieren. Maargoed Marianne had heerlijk gekookt en rond 5 uur zijn we met zn allen lekker wezen eten. Bijzonder dat we ons zo welkom voelde en dat het voor Marianna en Brain het heel gewoon was dat wij erbij waren. Heel lief en we waardeerden het enorm. Na de kerst stond NYE natuurlijk op het programma. Ik had al even eerder research gedaan en iedereen hier viert het op het strand! Mia en ik zijn eerst bij Marianna en Brain gebleven, omdat ik oliebollen had gemaakt en deze wel moest proeven ;) daarna zijn we ri strand vertrokken. Champagne, kleedje, glazen en hoppaa gaan! Eenmaal bij het strand was het toch wat anders dan verwacht, 16 jarigen dronken over straat en iedereen liep maar wat rond. Er was dus nergens een centraal punt met muziek waar iedereen heen kon gaan. Om 12 uur zaten Mia en ik dus knus met zn 2tjes op het strand aan de champagne haha. Eigenlijk ook wel hilarisch maar niet wat we hadden gehoopt. Ook het vuurwerk was wel een teleurstelling als je NL gewend bent, na 3 min was er niets meer te zien!! Volgend jaar dus maar weer gewoon op Nederlandse bodem oud en nieuw vieren :)

Tijdens ons werk doen we voornamelijk trekkings met toeristen. En dat kan hier in het forest wat achter het huis ligt, maar ze kunnen er ook voor kiezen om een strandrit te maken. Het is leuk om een trekking te leiden en mensen een beetje te entertainen tijdens hun rit ;) We hebben bijna iedere dag wel een groep toeristen, van beginners tot gevorderden, maar het is qua werkuren niets in vergelijking met de andere plek. We werken max 5 uur per dag dus hebben iedere dag genoeg vrije tijd. Ook zijn we iedere week wel een dag vrij en gaan dan vaak naar het strand. Na ons werk ben ik Dream aan het trainen, een paard dat verkocht moet worden. Het is een lief paard, maar is erg onzeker en heeft niet veel vertrouwen in mensen dus daar probeer ik wat aan te doen ;-) en daarnaast hebben we een paardje van een jaar oud die nogal verwend is dus daar probeer ik ook wat mee te werken. Op woensdagavonden is er geregeld een avond georganiseerd door de rijvereniging van Katikati waarbij we met zn allen zelf een 2 uur durende rit maken. Heerlijk is dat!! Van stijl de berg af gaan, tot volle rengalop door de weilanden of stukken door de zee lopen met je paard, je maakt genoeg mee tijdens zo'n rit. Naast de paarden is er verder niet veel te beleven want het dorpje zelf stelt niet veel voor. We hebben een avond een poging gedaan om een dolle kroeg avond te hebben... Daar zaten we dan in het wilde Katikati als enigen in de kroeg waar om 23.00 uur al de laatste ronde werd gedaan! Eigenlijk ook wel weer hilarisch.

Eind deze week ga ik Katikati verlaten en ga ik langzaam aan richting het Zuidereiland reizen. Ik heb er veel zin in, na een aantal weken op dezelfde plek te zijn beginnen er toch wat irritaties te ontstaan dus het is lekker als ik straks weer mn eigen plan kan trekken!

Liefs

  • 13 Januari 2014 - 07:55

    Kim:

    Gaaf hoor Linnie! Leuk dat je oliebollen voor ze hebt gebakken. De foto's zien er ook fantastisch uit!
    Volgend jaar maar weer kerst en oud en nieuw in het koude kikkerlandje ;)

    XXX

  • 29 Januari 2014 - 22:51

    Loes:

    Hee Lin,

    Leuk om te lezen (en te zien) hoe en wat! geniet van het reizen, ben benieuwd naar alle verhalen straks!!

    Grtz!
    Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 3114

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 03 April 2014

Op naar de kiwi's en de aussies!

Landen bezocht: